Greckie wakacje

24.5.16

Dzień dobry! Jest piękny słoneczny dzień a temperatura dobija do 30 stopni. W takie dni ma się ochotę wskoczyć do wody, popływać i wylegiwać się na gorącym piasku. Gdy wyobrażam to sobie na myśl przychodzi mi jedno miejsce - Marathi Beach. To mała plaża, która znajduje się na wschód od Chanii na Krecie. Miejsce, gdzie czas płynie zdecydowanie wolniej. Jest kompletna cisza, nie ma wielu turystów, głośnych pubów i licznych tawern. Jest za to piękny gorący piasek, woda o wspaniałych odcieniach turkusu, mała przystań dla łódek i tawerna serwująca przepyszne jedzenie. Z daleka od kurortów, bez wielkich hoteli i sklepików z pamiątkami. To do tego miejsca najczęściej wracamy myślami. Pamiętam jak kucharz zabrał mnie do swojej kuchni i pokazał wszystkie świeże ryby. Wybrałam jedną dla siebie - ogromnego łososia - był przepyszny a porcja tak duża, że nie dałam rady zjeść wszystkiego. Pomogły za to milusińskie koty, które kręciły się obok naszego stolika w wiadomym celu a po dojedzeniu resztek wylegiwały się w cieniu. ;)

Minęło już 5 lat od naszej wizyty na Krecie i nadal uważamy, że to były jedne z naszych najlepszych wakacji. Spędziliśmy tam wspaniały czas i myślę, że jest to odpowiedni moment, aby powrócić na greckie wyspy. Marzą nam się małe greckie wakacje, pyszna kuchnia, piękne plaże. Tęsknimy za greckimi smakami i beztroskim czasem. Mam nadzieję, że już niedługo uda nam się spełnić te marzenia.
Dla Was mam dzisiaj zdjęcia tego przepięknego miejsca. Jeśli będziecie kiedyś na wczasach w zachodniej części Krety, to polecam wypożyczenie auta i odwiedzenie takich małych urokliwych zakątków wyspy. Jeśli macie ochotę na więcej zdjęć z Krety, to zapraszam tutaj.

You Might Also Like

18 komentarze

1. awesome pics!

www.bstylevoyage.blogspot.com

OdpowiedzUsuń
  2. W niedzielę wróciliśmy z Krety, byliśmy w hotelu Mitsis Rinela w Kokkini Hani, ale zwiedziliśmy też kilka publicznych plaż. Najpiękniejsza - Matala Beach na południu, przepiękna! 😊 W samochodzie spędziliśmy 2 dni, byliśmy w grocie Zeusa, w Knossos i w Phajstos. W trasie mijaliśmy wiele Greckich wiosek, wspomnienia na całe życie!

Odpowiedzi
    1. Kreta jest piękna i bardzo urozmaicona, więc z pewnością też kiedyś tam wrócę, aby zobaczyć wschodnią i południową część wyspy. :)

Usuń
  3. A plaża ze zdjęcia przepiękna! Może następnym razem kupimy wycieczkę w zachodniej części wyspy! 😊 We wrześniu byliśmy na Kos, też byliśmy zachwyceni!

OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo polecam grecką wyspę Lefkada. Przepiękne widoki, pyszne jedzenie i kameralny hotel na pobliskiej wyspie :) Zauroczyła tak bardzo, że w tym roku również szykują się greckie wakacje na kolejnej wyspie. Pozdrawiam!

5. Ale tam pięknie! Chętnie bym się tam teraz przeniosła:))

6. Przepięknie!

______________________
    PERSONAL STYLE BLOG

OdpowiedzUsuń
  7. Byłam na Krecie rok temu w październiku, tłumów już nie było i było przyjemnie:) wypożyczyliśmy auto, a naszą bazą wypadową było Rethymno, które również warto zobaczyć. Polecam plaże Elafonisi z różowym pisakiem oraz Lagunę Balos, najlepiej wyjechać jak najwcześniej rano, by uniknąć tłumów - widoki zapierają dech! Chania bardzo urocza i klimatyczna, to tam jedliśmy najlepszy obiad, owoce morza place lizać! Polecam również udać się nad jezioro Kournas, piękny turkusowy kolor jeziora, można popływać na rowerkach, gdyż kąpiel jest zabroniona. Ahhhh te greckie jedzenie... aż sama zatęskniłam. Kreta jest piękna, ale miesiąc przed miałam okazję być na Maderze, która zachwyciła mnie tak bardzo, że nawet Kreta jej nie pobiła. Także polecam również Maderę, zachwycicie się na pewno, ryby i owoce morza również mają przepyszne. Pozdrawiam ciepło:)

Odpowiedzi
    1. Byłam w tych miejscach, o których piszesz poza jeziorem. ;) O Maderze jakoś mało słyszymy, jedna znajoma była i się nie zachwyciła, bardziej podobała jej się sama Lizbona, ale każdy ma inny gust. :) Pozdrawiam!

Usuń
  8. Piękne zdjęcia! Zdecydowanie nabrałam ochoty na wyjazd do Grecji, zwłaszcza, że znowu wróciły upały, które nie są zbyt przyjemne w mieście :)

OdpowiedzUsuń
  9. Oh, jak pięknie!! Nigdy nie byłam w Grecji, ale za to już za kilka tygodni wybieram się na wakacje nad hiszpańskie morze, Cadiz. Tutaj plaże również są piękne, polecam :P

www.ladyagat.com

10. Ach takie wakacje to moje marzenie:) Kreta wpisana na mojej liście;)

OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne bikini, zdradzisz jaka to marka? :)

12. W tamtym roku byliśmy z chłopakiem na Kos i zauroczeni klimatem w tym roku rownież wybraliśmy Grecję. Lecimy na Karpathos, bo greckie wyspy są przepiękne! Zapraszam do obejrzenia na moim blogu zdjeć z poprzednich wakacji.

szafawsieci.blogspot.com

13. Grecja to moje wielkie marzenie <3

14. Dla mnie takie południowe kurorty to wakacyjny koszmar! Wszędzie pełno ludzi, leżak na leżaku, jestem pełna podziwu, że ktoś jest w stanie odpocząć w takich warunkach.