Gran Canaria 2013 - part I

22.9.13

Hej! Zapraszam Was na pierwszą porcję zdjęć z Gran Canarii! Dzisiaj odwiedzimy stolicę wyspy i urokliwe małe górskie miasteczka. Wyspa ta jest niezwykle urozmaicona. Nie jest naciągane stwierdzenie, że to kontynent w miniaturze. Znajdziemy tam skaliste wybrzeża, wysokie góry, wydmy, lasy świerkowe, palmy, kaktusy, plantacje cytrusów, wąwozy, zatłoczone miasta i pojedyncze domki na stromych zboczach. Aby odkryć każdy zakątek tej wyspy wbrew pozorom potrzebne jest trochę czasu. Nie jest możliwością objechać wyspę w jeden dzień. Jest dość spora a urozmaicone ukształtowanie terenu spowoduje, że jeden odcinek 10km przejedziemy w 5 minut, a inne 10km zajmie nam pół godziny.

Z dowolnej miejscowości na południu wyspy szybko i bez problemu możemy dostać się autostradą GC-1 na samą północ do stolicy, czyli Las Palmas de Gran Canaria. Piękne, zadbane miasto, tłoczne, z korkami, ale tętniące życiem. Po jego zachodniej stronie trafiliśmy na piękną szeroką plażę z kilkukilometrową promenadą nadmorską z mnóstwem restauracji i barów. Wieczorem jest tutaj jeszcze bardziej tłoczno. Znalezienie miejsca parkingowego w uliczkach blisko promenady graniczy z cudem. Hiszpanie uwielbiają wychodzić na spacery, do kawiarni, spędzać czas z rodziną lub znajomymi. Są sympatyczni, uprzejmi, ale też dosyć głośni.

Podążając bardziej w głąb wyspy trafiliśmy do kilku urokliwych małych miasteczek. Na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że przecież niczym się one nie różnią. Przyglądając się z bliska można dostrzec, że każde z nich jest zupełnie inne. Teror to miejsce pielgrzymowania wszystkich mieszkańców Gran Canarii, usytuowany jest w dolinie otoczonej górami. Dotarliśmy do niego akurat w niedzielę, kiedy to odbywa się popularny jarmark, na którym można kupić słynne chorizo (tradycyjna kiełbasa hiszpańska robiona z wieprzowiny) oraz tradycyjne słodycze. Domki posiadają typowe balkony stanowiące rękodzieło w drewnie.

Arucas to natomiast główne miasto północy znane z wyrobu kamienia. Z punktu widokowego Mirador de la Montana de Arucas można zobaczyć cztery główne części wyspy. Po drodze zajechaliśmy jeszcze do Frigas znanego ze swoich wód mineralno leczniczych, których źródło znajduje się w wąwozie Las Maderas.

Mogán

Gran Canaria jest wyspą księżycową, im bardziej kierujemy się w jej głąb i równocześnie wyżej, tym jest bardziej zielono. W trakcie trasy krętymi drogami można było podziwiać piękne widoki, strome zbocza i małe wioski z kilkoma domkami między pasmami gór. Nigdy nie byłam miłośniczką gór, ale przyznaję, że miałam wielką frajdę z wyprawy na Roque Nublo. Miła odmiana od plaż i zatłoczonych kurortów. Taki "koniec świata", gdzie życie płynie sto razy wolniej.

Na mapie zaznaczyłam główne punkty, w których byliśmy. Dotarliśmy do wszystkich miejsc, które mieliśmy w planach, ale wyspa zaskoczyła nas swoją wielkością. Okazało się, że na zwiedzanie poświęciliśmy więcej czasu niż planowaliśmy. Taka niepozorna, ale tak zróżnicowana. Przyznaję, że nabrałam smaku na odwiedzenie kolejnej kanaryjskiej wyspy, ale to może za jakiś czas :) Dzisiaj w wielkim skrócie zabrałam Was na północ i do centrum Gran Canarii. W drugim poście pojawią się zdjęcia z południa, czyli już mniej zwiedzania, więcej leniuchowania ;) Buziaki!

Follow on Bloglovin

You Might Also Like

45 komentarze

1. Super zdjęcia, widzę że podróż poślubna w pełni udana i aktywna :) SUPER.

2. cudna wycieczka :)

zapraszam http://queenbthefirst.blogspot.com/

3. My spędziliśmy podróż poślubną na Gran Canarii- Bahia Feliz i dużo nie zwiedziliśmy, ale i tak piękne wspomnienia :)Natomiast w tym roku pierwszą rocznicę ślubu świętowaliśmy na Majorce- Cala San Vincente (piękna miejscowość) i już pozwiedzaliśmy bardzo dużo.
    Czekam na kolejny wpis :)
    Pozdrawiam
    Ania

OdpowiedzUsuń
  4. cudne zdjęcia! potraficie uchwycić miejsca,rzeczy,na które normalnie nie zwróciłoby się uwagi,a Wy umiecie pokazać je w ciekawym kadrze. bardzo fajny przewodnik i na pewno wrócę do tego wpisu wybierajac się tam na wakacje!

powiedz Daisy,jak jest z wynajęciem auta na wyspie? rezerwowaliście coś przed wylotem,czy szukaliście na miejscu? jakie to są koszta?

Odpowiedzi
    1. My rezerwowaliśmy przed wylotem, na miejscu mieliśmy już podstawione auto, także nie trzeba było szukać. O kosztach nie można ogólnie napisać, to zależy od wypożyczalni, ilości dni oraz klasy auta :) Pozdrawiam!

Usuń
  5. Doskonała relacja :) Piękne zdjęcia, opisy i mapa, brawo! Czekam z niecierpliwością na kolejne fotorelacje ;)

Pozdrawiam, Kasia.

OdpowiedzUsuń
  6. wspaniałe miejsce na wypoczynek :) mam nadzieję, że kiedyś też odwiedzę kilka z tych miejsc :)

7. jak tam pieknie:) a Ty jaka radosna i szczesliwa;-) pieknie Ci w takiej fryzurze az samej zachcialo mi sie obciac wlosy <3

8. ahhh jak zazdroszczę!
    jak sobie pomyślę o tym zimnie za oknem , brrrr..........

9. Idealnie!! Świtne miejsca, i oczywiście stylizacje ! Pozdrawiam
    www.madeleine-mode.blogspot.com

10. Przepiękne widoki ! Zazdroszczę tej słonecznej pogody !

OdpowiedzUsuń
  11. cudowne widoki!! Zobaczyliście naprawdę uroczy zakątek świata!! I oczywiście wszystkiego najlepszego na Nowej Drodze Życia!! :) Pozdrawiam

12. Cudowna podróż poślubna :-)

13. cudowne zdjecia i cudowne miejsce , wiele jest blogow i zdjec gran canarii ale twoje zachecają do odwiedzenia wyspy , miasteczka - jejku urokliwe. zazdroszcze :)

OdpowiedzUsuń
  14. Teror to miejsce pielgrzymek nie tylko mieszkańców Gran Canarii, ale całych wysp kanaryjskich :)

15. Jak tam cudownie! Udanego wypoczynku :)

16. pieknie!! swietna fotorelacja;)zazdroszcze wyjazdu i mam nadzieje ze uda mi sie kiedys zwiedzic te piekne miejsca ;)

17. Jej..jak ja Ci zazdroszczę tego pobytu :P Przepiękne miejsce <3
    Wyglądasz niesamowicie pięknie!

18. Fantastyczne zdjęcia! Dzięki za relację ;)

OdpowiedzUsuń
  19. Ale tam pięknie! Nie sądziłam, że GC jest tak ładna!

20. bardzo ladne zdjecia pozazdroscic

21. Zazdroszczę Ci tego słońca :)

OdpowiedzUsuń
  22. Świetna fotorelacja! Miło oglądać się taką wypoczętą i zadowoloną :)

23. CUdnie tam! Zazdroszczę, słońca potrzebuję jak lekarstwa!

24. przepiękne zdjęcia!:) a Ty wyglądasz bardzo promiennie:)

OdpowiedzUsuń
  25. Tak samo pięknie jak wtedy, kiedy ja byłam :) Wyspy Kanaryjskie to miejsce, gdzie chce się wracać!

26. Jesteś uroczą dziewczyną, blog jest prowadzony bardzo staranie i estetycznie. Niestety nie jestem pod wrażeniem Twoich stylizacji, wieje bazarową nudą ;(

27. Przepiękne zdjęcia, aż chce się tam być!!!

OdpowiedzUsuń
  28. Piękne zdjęcia;) Byłabym zachwycona, gdybyś podzieliła się z nami weselnym menu. Bardzo lubię gotować, szukam nowych inspiracji, a poza tym za 1,5 roku również wychodzę za mąż i Twój wpis mógłby być świetną wskazówką;)
    Basia

29. Świetna fotorelacja, piękne zdjęcia i widoki. Ja byłam tylko na Fuercie i nie byłam zadowolona, takie trochę pustkowie, ale widzę, że Gran Canaria jest inna i bardziej urozmaicona, może kiedyś też będzie mi dane odwiedzić te urokliwe miejsca :) Pozdrawiam
    Bożena

Odpowiedzi
    1. ja bylam na gran canarii i tez bylam bardzo niezadowolona , wszystko wyglada ladnie na zdjeciach ... w rzeczywistosci fuerta jest na pewno ladniejsza chociaz szalu nie ma , wiec zastanow sie dwa razy czy na pewno warto .

Usuń
    2. jak Hiszpania to alicante ;)

30. fantastyczne zdjecia :) pieknie wygladasz.

OdpowiedzUsuń
  31. Ja bylam w tym roku na Lanzarote i bylismy zachwyceni,,, wyspa jest jakby z innej planety,,,mozna super wypoczac z rodzina,,,,odradzam ludzia szukajacym imprez itp.

32. jaki masz aparat, bo robi cudowne zdjęcia ;)

33. Jeśli można zapytać jakiego obiektywu używałaś robiąc te zdjęcia, to bardzo proszę o odpowiedź?:)