Jak nie znudzić się sportem...

26.8.13

Hej! Dzisiaj witam wszystkie osoby zakręcone na punkcie sportu i nie tylko ;) Wakacje to świetny czas na wprowadzenie na stałe aktywności fizycznej do swojego codziennego życia. Jak to zrobić i jak się nie znudzić? Kilka słów na ten temat w dalszej części postu. Zapraszam!



Jak wygląda moja aktywność? Po ślubie postawiłam sobie cel - codzienna aktywność. Bez wyjątków, bez wymówek. Codziennie wieczorem jest mój czas na sport i już. Niecała godzina każdego dnia to naprawdę niewiele, jeśli się chce, to zawsze znajdzie się na to czas. Zauważyłam, że jeśli nie robię sobie jednego dnia przerwy między ćwiczeniami, to po prostu łatwiej jest mi się ruszyć. Zazwyczaj mój plan na kolejne dni wygląda następująco:

jogging -> jogging -> skalpel -> jogging -> jogging -> trening z gwiazdami -> jogging -> jogging -> skalpel -> itd.

czyt. jednego dnia biegam, drugiego również, na trzeci ćwiczę w domu itd.
Jeśli w dzień kiedy miałam biegać pada deszcz, to włączam skalpel.

Ile biegam? W tym momencie jest to dystans 5km w 30 minut. Żaden wyczyn, ale dla mnie w sam raz. Nie padam ze zmęczenia, nie mam zakwasów i potrafię zawsze znaleźć na to czas.

Kiedy biegam? Nadal wieczorami, przy zachodzie słońca, idealnie :)

Co ćwiczę? Naprzemiennie męczę dwie płyty z ćwiczeniami od Ewy. Moją ulubioną jest Skalpel, znam ją już prawie na pamięć, więc przy okazji oglądania Faktów wymachuję nogami i rękoma ;) Ćwiczenia przyjemne i delikatnie modelujące.
Drugi zestaw to Trening z gwiazdami. Tutaj już można spalić trochę więcej kalorii niż przy Skalpelu, ale nie umrzemy z przemęczenia, jak przy Killerze ;)



Jak nie znudzić się sportem?

- wprowadzać naprzemienną aktywność fizyczną - codzienne robienie tej samej rzeczy może w końcu się znudzić, dobrze jest więc znaleźć dwie formy ruchu, które przypadną nam do gustu, będą sprawiały radość i poprawiały kondycję

- zmieniać trasy biegu - nie popadajmy w monotonię, obierzmy sobie 2-3 trasy, którymi możemy biegać

- uaktualniać muzykę - niby niewiele, ale zawsze coś; dobra muzyka w mp3 czy smartfonie potrafi dodać skrzydeł

- zadbać o towarzystwo - bieganie samemu jest wygodne, o ile można to tak nazwać ;) ale bieganie z towarzyszem powoduje, że czas szybciej leci i nawet nie zauważamy, kiedy pokonujemy kolejne km

- kupić coś nowego - nie muszą to być od razu buty, wystarczy sam t-shirt, który spowoduje, że od momentu zakupu nie będziesz mogła się doczekać, żeby go założyć i pójść w nim pobiegać ;) 
- oglądać ulubiony program - jeśli masz w domu bieżnię lub wykonujesz zestaw ćwiczeń, to wystarczy włączyć ulubiony serial, aby czas leciał szybciej a ćwiczenia wykonywało się przyjemniej

- stawiać sobie nowe cele - zastanów się co chcesz osiągnąć w danym dniu, przez tydzień lub miesiąc - chcesz wydłużyć czas biegu, pokonywać dotychczasowy dystans w krótszym czasie, czy wyrzeźbić pośladki - dąż do tego, nie poddawaj się, osiągnięty cel to prawie jak wygrana na loterii ;)

- nie zmuszać się - jeśli danego dnia źle się czujesz, lub naprawdę nie masz ochoty na cokolwiek, to nie zmuszaj się, sport to nie przymus, to przyjemność, sposób życia.



Jest mój sposób na wprowadzenie aktywności w moim życiu, niby niewiele, ale dużo zmienia w samopoczuciu i podejściu do życia. Ciało jest jędrniejsze a ja mam poczucie kontroli nad nim. Mam nadzieję, że zaowocuje to lepszą formą i zdrowiem w przyszłości. :)



Follow on Bloglovin

, , , , , , ,

87 comments

  1. Zazdroszczę wytrwałości! A spodenki z ostatnich zdjęć marki NIKE kupowałaś stacjonarnie czy w internecie?


    Nika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stacjonarnie, ale w ForPro - największy wybór :) Pozdrawiam!

      Delete
  2. Podziwiam Cię, właśnie takich rad było mi trzeba bo sam Skalpel zaczął mi się strasznie nudzić !

    ReplyDelete
  3. wow! Kochana wyglądasz zniewalająco! ta sylwetka!

    ReplyDelete
  4. dla mnie muzyka to podstawa ;) jak w uszach gra to mogę przenosić góry :D

    ReplyDelete
  5. Troche kościotrupowato wyglądasz..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Napisała to pewnie osoba, która ocieka tłuszczem..

      Ładnie wyglądasz. Masz świetne, wysportowane ciało, a anonimowe komentarze bywają naprawdę żałosne..:)

      Rób swoje, bo jak widać robisz to dobrze :)

      Pozdrawiam serdecznie,

      Malko

      Delete
    2. Tak bo pomiedzy przesadna szczupłoscia a tłusciochem nie ma juz nic :D Proponuje poszerzyc horyzonty. Taka natura Daisy ale to nie oznacza , ze tak szczupłe ciało musi sie kazdemu podobac.

      Delete
    3. Zgadzam się, że Daisy schudła i wygląda zbyt chudo a nawet na wychudzoną, zwłaszcza na klatce/ramionach, bo brzuch fajny.
      Powiedziałam to ja 52 kilogramowa 24 latka ze 170 cm wzrostu i "ociekająca tłuszczem"
      Pozdro dla tych które nie odróżniają szczupłej od wychudzonej

      Delete
  6. A znasz może jakieś fajne miejsca do pobiegania w Poznaniu ?:)Ja jestem z Jeżyc i tutejsze chodniki (na których można się prawie zabić) nie zachęcają do biegania...
    Pozdrawiam !
    Agata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Park Sołacki, Dolna Wilda, Cytadela, Malta, Lasek Marceliński, Rusałka :)

      Delete
    2. Masz pod nosem Rusałkę i Strzeszynek biegasz po chodnikach??

      Delete
  7. podziwiam Twoje podejście Daisy i świetną figurę, ja od tygodnia ćwiczę skalpel i chyba się powoli od tego "uzależniam" :)

    ReplyDelete
  8. Jaki to model butów? Z góry dziękuję za odpowiedź : ))

    ReplyDelete
  9. Twoja sylwetka motywuje do ćwiczeń, boskie ciało! Polecam ćwiczenia z Mel B, może przypadną Ci do gustu.. :)

    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki! Mel B czasami włączę, ale jakoś nie mogę spokojnie przy niej poćwiczyć, chyba przyzwyczaiłam się do Ewy ;p

      Delete
    2. też właśnie próbowałam Mel B, ale jakoś mi nie pasują :) za to wczoraj pierwszy raz zrobiłam trening z gwiazdami Ewki Ch. i polecam :) daje niezły wycisk ale satysfakcja gwarantowana ! :) Pozdrawiam, Magda

      Delete
  10. masz naprawdę cudowną figurę <3

    pozdrawiam ;)
    Kinga

    ReplyDelete
  11. Widać, że trochę ćwiczysz, bo jesteś szczuplutka i zgrabna. Ja w sierpniu postanowiłam codziennie jeździć na rowerze i do tej pory opuściłam tylko jeden dzień. Na początku chętnie chodziłam, później troszkę się zmuszałam, a teraz robię to z przyjemnością :)
    Życzę wytrwałości w ćwiczeniach!

    ReplyDelete
  12. Gratuluję codziennego ćwiczenia:) na brzuszku widać spore efekty :)

    ReplyDelete
  13. Kobieto wyglądasz rewelacyjnie! Idealne ciało, zgrabne i zdrowe. Tylko czekać na zazdrosne komentarze "o jejku jesteś za chuda pewnie masz anoreksję". Jakby osoba szczupła nie mogła być zdrowa :]

    ReplyDelete
  14. Czy taki brzuch udało ci się osiągnąć tym co piszesz czy robiłaś coś jeszcze?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tylko to o czym piszę, ale przyznaję, że od zawsze mam szczupły brzuch, więc pewnie jest mi go łatwiej delikatnie wyrzeźbić.

      Delete
  15. Nie jestem w stanie zrozumieć ludzi, którzy nudzą się sportem ;) Ale jesteś chudziutka Daisy, spróbuj ćwiczeń z lekkim obciążeniem, mięśnie nabiorą wtedy pięknych kształtów ;)Ja zawsze byłam za bieganiem i fitnessem w domu (Tabata<3), ale odkąd chłopak zaciągnął mnie na siłownie zakochałam się totalnie w "żelastwie"- ta miłość trwa już rok, a ja pięknie przybieram i do tego ten wzrost siły;) A zamiast zwyczajnego truchtania polecam HIT, dodaj również trening obwodowy- tak jak napisałaś, zmieniaj aktywność, żeby sport się nie znudził ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zbieram się już od dłuuugiego czasu na siłownię i dotrzeć nie mogę, może kiedyś się uda ;)

      Delete
  16. Kochana, jaki to model wayfarerów i rozmiar masz na ostatnim zdjęciu? Super twarzowe!:)

    ReplyDelete
  17. Uwielbiam tego typu posty twojego autorstwa. Piękna sylwetka, idealny brzuszek, aż idę poćwiczyć skalpel ! :D

    ReplyDelete
  18. Idealne ciało <3

    ReplyDelete
  19. mam podobne podejście ;) najczęsciej biegam, a kiedy mam dzięń przerwy, robie Mel B, brzuch + pośladki itp ;)

    ReplyDelete
  20. Brzuszek masz coraz ładniejszy :) Jesteś chudziutka a bieganie + ćwiczenia Ewy to trening nastawiony głównie na spalanie tłuszczu (i mięśni). Myślę że spokojnie mogłabyś zacząć nawet domowy trening z obciążeniem, który ładnie kształtuje ciało.

    ReplyDelete
  21. ile pracowałaś na tak fantastyczne mięśnie brzucha?<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Od dawna ćwiczę, teraz częściej, ale nie zwracam uwagi na czas w jakim coś się zmienia. Pozdrawiam!

      Delete
    2. Jeszcze w zeszlym roku pisalas ze nie cwiczysz nic.

      Delete
  22. Uwielbiam biegać i ogólnie kocham spory :) Genialne rady! Cudnie wyglądasz ;*

    ReplyDelete
  23. Też muszę zacząć! W sumie tutaj gdzie mieszkam mam bardzo dużo możliwości! Chyba najgorsze są początki....W mieszkaniu mamy bieżnię i rowerek więc trochę wstyd mi że nie mogę się ruszyć!

    ReplyDelete
    Replies
    1. To oddaj mi tą bieżnię i rowerek! :D

      Delete
  24. Jessuuu jak ja Ci zadroszcze tego brzucha! Cwicze z ewa od pazdziernika, ale na dobre od grudnia, przerobiłam wszystkie płyty, teraz od kwietnia jade killer'a, a po nim dołaczam co którys dzien jeszcze 15 min na sam brzuch, cwicze 3,4-6 razy w tyg i nie mam takiego brzucha ;( Tzn jest ładny, ale Tobie juz sie robi kaloryfer :O Ja tez chce juz :D !!

    ReplyDelete
  25. Piękna figura, marzę o takiej dlatego nie poddaję się i biegam!

    ReplyDelete
  26. Piękna figura, dążę do takiej i nie poddaję się :)

    ReplyDelete
  27. oszalałam na punkcie Twojej sylwetki! wow:)
    Powiedz mi prosze czy do tego stosujesz jakas diete? specjalny sposób odzywiania?;)
    sport sportem, ale jedzenie tez jest wazne :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki! Bez diety, jem jak zawsze :)

      Delete
  28. Ja również jestem pochłonięta bieganiem, 7km codziennie rano daje kopa na cały dzień! Polecam zamiast porannej kawy ;)

    ReplyDelete
  29. Daisy! Znowu ten zegarek ;) no nie... śliczne mięśnie brzucha, takie idealne. Ja myślę, że trening z obciążeniem zrobiłby z niego brzydkie i męskie "coś" :) a tak to jest mega kobiecy. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  30. wow ale masz cudowną figurę:)

    ReplyDelete
  31. Masz sliczna figure *.* ja Ewki skalpel takze uwielbiam i znam go tez prawie na pamiec :D jutro lub pojutrze mam dostac rower stacjonarny,juz sie doczekac nie moge. fajny post!

    ReplyDelete
  32. Również staram się ćwiczyć codziennie od pół roku. Nie mam tak idealnej figury, jak Ty, więc w moim zestawie ćwiczeń pojawia się killer, turbo spalanie i zestawy ćwiczeń na brzuch i cadrio :)

    ReplyDelete
  33. Świetny brzuszek :) Ja wracam na basen by wzmocnić plecy i biorę się za umięśnienie mojego płaskiego babola, bo póki co grzbiet mnie tak boli, że nie ma co się ścierać. Tak jak piszesz - nic na siłę.

    ReplyDelete
  34. Daisy, dziękuję za te zdjęcia!! Miałam dziś jakiś leniwy dzień i chciałam opuścić moje dzisiejsze ćwiczenia, ale mnie zmotywowałaś i na pewno poćwiczę!! :)

    ReplyDelete
  35. Super wyrzeźbiony brzuszek :)
    Dzięki Twoim postom o sporcie zaczęłam regularnie ćwiczyć ;)
    Iza

    ReplyDelete
  36. To się nazywa prawdziwa motywacja :)Figura marzenie.

    ReplyDelete
  37. figurę masz nienaganną!

    ReplyDelete
  38. zakochałam się w Twoim brzuszku!:P

    ReplyDelete
  39. Pięknie się prezentujesz ;-) Ja robiłam killera pół roku i dało mi to solidną podstawę do innych ćwiczeń ;-) Teraz "zajarałam" się bieganiem i szykuję się do półmaratonu i co najlepsze - zamiast nudzić się podczas biegania ja odpoczywam psychicznie ;-) to jest piękne! Buziaki piękna ;-)

    ReplyDelete
  40. Zacznij rcwiczyc rece, masz bardzo chude I nieproporcjonalne rece do reszty ciala Dobra rada, nie hejt.

    ReplyDelete
  41. Gratuluję wytrwałości !:)
    veneaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Jej, masz oszałamiającą figurę! Tylko pozazdrościć, sama właśnie zaczynam ćwiczenia - a Twoje zdjęcie będzie chyba moją motywacją :)

    ReplyDelete
  43. To nie fair bo Ty zawsze byłaś szczupła i miałaś ładne ciało :) . Teraz masz piękne :) Podziwiam za wytrwałość i samozaparcie :)
    Pozdrawiam :*

    ReplyDelete
  44. Twój post przypomniał mi jaką radość kiedyś sprawiały mi codzienne ćwiczenia. Ostatnio się zaniedbałam, ale już postanowiłam biorę się ostro do pracy nad ciałem.

    ReplyDelete
  45. Ilekroć patrzę na Twoją figurę, mam wrażenie, że pochodzi od dwóch różnych osób. Spore biodra, uda i stopy, natomiast drobna góra. Wygląda to trochę komicznie, zwłaszcza, gdy je odkrywasz, ale faktem jest, że widać, że ćwiczysz :-).

    ReplyDelete
    Replies
    1. spore biodra i uda? ja pitolę. dorośnij. idealnie sportowa sylwetka, chociaż jak dla mnie tylko po brzuchu "widać, że ćwiczysz" ;) ale to oczywiście nie ma znaczenia, bo ja ćwiczę od dziecka i nadal mam plastelinę, Twoje ciało jest cudowne.

      Delete
  46. Wyglądasz fantastycznie! Sama dużo biegam na bieżni 3 x w tygodniu po min. 30 min. Dodatkowo staram się ćwiczyć skalpel 3 x w tyg. Efekty widać z czego bardzo się cieszę :) Chciałabym jeszcze zmienić swój jadłospis. Może napiszesz jak odżywianie wygląda u Ciebie?
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki! Odżywiam się zupełnie zwyczajnie, bez żadnych diet i wyrzeczeń. Pozdrawiam!

      Delete
  47. Mój "trening" wygląda bardzo podobnie :) Też jogging i skalpel naprzemiennie :) Masz fantastyczną figurę :)

    ReplyDelete
  48. Powiedz mi jak się biega w takich spodenkach jak masz na ostatnim zdjęciu, ja biegam w spodenkach przylegających do ciała, a zastanawiam się nad nimi, czy nie obcierają skóry :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Absolutnie nie obcierają i ja wybieram je zamiast obcisłych właśnie w cieplejsze dni, są bardziej przewiewne i swobodniejsze :)

      Delete
  49. ja codziennie chodzę w to samo miejsce, na siłownie, ale urozmaicam ćwiczenia i muzykę ;)
    planuję zacząć ćwiczyć z Ewą ,ale jakoś nie mogę się zmobilizować ...

    ReplyDelete
  50. Masz piękne nogi i brzuch, zazdroszczę. Bardzo lubię takie motywujące posty, chyba sama muszę kupić płytę ze skalpelem, mam nadzieję, że dam radę :D

    ReplyDelete
  51. zaczynam cwiczyć co jakis czas i za chwilę szukam sobie wymówek. to nie mam czasu,to mam okres,to się źle czuję i tak w kółko. jestem na siebie zła,tym bardziej jak patrzę na Twój piękny brzuch. dałabym się pokroić za to,bym była na tyle wytrwała i solidna w ćwiczeniach,bym mogła sobie taki wypracować :(((

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepiej nie szukać wymówek, bo znajdzie się ich całą masę a czasami jak już się zacznie ćwiczyć, czy biegać, to chce się coraz więcej i więcej... i to uczucie zadowolenia z siebie tuż po treningu - bezcenne :)

      Delete
  52. Świetnie się prezentyjesz!!!

    Też muszę zacząć pracować nad własnym ciałem :D
    Buziaki Sylvia :*

    ReplyDelete
  53. woow ale masz figurę , pozazdrościć :)

    ReplyDelete
  54. Ja nie lubię mocno umięśnionych brzuchów, to tak męsko wygląda.. już mocniej go nie trenuj;)

    ReplyDelete
  55. Też mam te buty, tylko w innym kolorze, są świetne, uwielbiam je!

    ReplyDelete
  56. Nie no, brzuch to Ty masz godny pozazdroszczenia! Ja ćwiczę go już od dawna i mam co najwyżej ten zarys na boku, jak napnę (lol).

    ReplyDelete
  57. Świetny post :) Toja figurka mnie zachwyca, aż chce się ćwiczyć ;)
    Ja nie biegam, teraz postanawiam pływać regularnie, w domu moje ulubione to tak samo skalpel i Trening z Gwiazdami ;) Powodzenia.

    ReplyDelete
  58. Od początku bloga byłaś szczupła i miałaś niesamowitą talię, ale teraz to już mistrzostwo świata!

    ReplyDelete
  59. Nie wiem co wszyscy mają z tym killerem, wg mnie wcale nie jest zabójczy. Padam po turbo spalaniu. Nie wiem od czego to zależy, ale chyba jestem jedyną osobą która tak ma :)

    ReplyDelete

Thank you for all your comments and support! ♡