City tour - Berlin

7.9.14

Hej! Ten, kto śledzi mnie na Instagramie z pewnością wie, że dwa tygodnie temu wybraliśmy się w małą podróż do stolicy naszego zachodniego sąsiada. Dzisiaj mam dla Was obszerniejszą relację z naszego wypadu do Berlina. Chociaż sam kraj nie jest nam obcy, to w jego stolicy jeszcze nie mieliśmy okazji być. Zawsze odkładaliśmy ten wyjazd w czasie, ale w końcu na sam koniec wakacji postanowiliśmy zebrać się i wyruszyć. Załapaliśmy się na ostatnie dni ładnej pogody, więc spacerowało się przyjemnie. Jako, że nie znaliśmy miasta, to postanowiliśmy zobaczyć jego główne atrakcje. Jak typowi turyści jeździliśmy i spacerowaliśmy, przemieszczaliśmy się z jednego miejsca w drugie w poszukiwaniu wyznaczonych punktów. W Berlinie większość atrakcji znajduje się w bliskiej odległości, więc bez problemu można je wszystkie zobaczyć w jeden lub dwa dni.

Jeśli planujecie wybrać się do stolicy Niemiec, to pamiętajcie, że w niedzielę większość punktów jest zamknięta. W mieście jest spory ruch i mało miejsc parkingowych, za to świetnie rozwinięta jest sieć komunikacyjna. Kupując bilet całodniowy - Tageskarte - można poruszać się metrem, autobusami, pociągiem i kolejką podmiejską. Jeśli wsiądziecie w linię autobusową 100, to dojedziecie do większości miejsc, które warto zobaczyć. Na obrzeżach miasta znajdują się duże parkingi P+R (Park and Ride), w pobliżu których znajdują się stacje pociągów podmiejskich, którymi w kilkanaście minut można dotrzeć do centrum. Będąc w Berlinie koniecznie spróbujcie ich przysmaku - currywurst z świeżą, ciepłą bułką - pycha! :) Poniżej porcja 'turystycznych' zdjęć ;) Miłego wieczoru!